Педагогічна ідея


Педагогічна ідея
                                                        "Постійно винаходити, пробувати, 
                                                         вдосконалювати і вдосконалюватися -  
                                                         ось єдиний курс учительського життя". 
                                                                                  К. Д. Ушинський
"Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва та в позаурочний час з використанням інтерактивних технологій".
Уроки образотворчого мистецтва мають важливе естетичне виховне значення для дітей. При залученні їх до образотворчого мистецтва розвиваються естетичні смаки і можливості, відкриваються нові можливості та розвиваються здібності. Цьому слід приділити більшу уваги. Потрібно тактично пропонувати допомогу дитині, підтримувати її зацікавленість, заохочувати.
Введення в навчальну програму поширені уроки з образотворчого мистецтва допоможе виховати покоління, яке буде всесторонньо розвиненим і естетично обізнаним. Мистецтво естетики неодмінно зацікавить дітей.
Так, засобами живопису, скульптури, архітектури, графіки виражається краса життя, природи, виражаються високі думки, почуття. Твори образотворчого мистецтва кличуть до боротьби за прекрасне, відіграють велику роль в повсякденному житті. Талант розуміти і тонко відчувати прекрасне в образотворчому мистецтві, а у деяких дітей і талант створювати прекрасне в живописі, скульптурі, графіці, паперопластиці, малюванні починає формуватися в процесі особистої творчої діяльності, в процесі ознайомлення з образотворчим мистецтвом, з відомими художниками та їх шедеврами.
Працюючи в школі з дітьми різного віку я стараюся віддати всю себе, щоб бачити результат треба постійно і невтомно працювати в першу чергу над собою. В своїй роботі найбільше  люблю бачити те, як дитина починає не тільки розуміти мистецтво але поринає в його світ, захоплюється. Фарби, пензель, олівець це ще не запорука того, що дитина буде малювати, пробудити інтерес набагато важче як здається.
Моя мета як вчителя – спонукати учнів вдосконалювати свої творчі роботи шляхом експериментування, самостійного пошуку, застосовувати різні матеріали та техніки в процесі роботи. Звичайно ж, це справа не одного дня, а поступова   наполеглива праця. Вона приносить радість, бо це творчий процес.
Неординарність, індивідуальність є проявом того особливого, що якраз і відображає талановитість та обдарованість учнів. Моя робота спрямована на розвиток творчості, в результаті, якої учень створює нове, оригінальне, проявляє уяву, реалізує свій задум, самостійно знаходить засоби для його втілення.
Фантазія людини безмежна. Звичайні речі можуть стати новим засобом зображення і відкрити багаті можливості в образотворчому мистецтві для людей з різним рівнем художньої підготовки.
Нетрадиційні техніки живопису, які я використовую в творчих роботах з учнями:
Друкування різними матеріалами
Такий вид роботи є досить швидким і завдяки наявності матриці дозволяє створити багато однакових елементів. Друкована форма може бути виготовлена з гуми, овочів, фруктів, з тканини, ґудзиків, целофану, форми для печива, листя, гофрованого картону та інших речей.
Найчастіше такий друк застосовується для створення декоративного фактурного фону який можна доповнити будь-яким зображенням.
Друкування трафаретами
Трафарет виготовляється з цупкого картону, після чого накладають його на основу і , користуючись поролоном, набивають фарбу. Крім поролону можна використати ватні тампони або шматки тканини. Ці матеріали дають можливість передати різні фактури під час друкування.
Малювання з трафаретом має безліч варіантів. Можна прикласти вирізану фігуру до аркуша паперу і покрити її аквареллю. Потім прибрати трафарет, давши можливість фарбі розтектися. Контури трафаретного зображення вийдуть розмитими, а колір буде посилюватися від центру фігури до периферії.
Використовуючи спрей і трафарет, також можна робити гарні малюнки.
Малювання пальцями, долонями та кулаком
Фарби наносяться на будь-який палець, долоню, кулак чи ніготь. З різною силою притискаючи руку до основи, залишаємо відбитки з яких формується зображення. Зазвичай, малюють на сухій поверхні основи.
Малювання на жатому  папері 
Зім’ятий аркуш паперу можна використати для створення декоративного фону або для створення власних творчих робіт. Для цього формується паперова кулька, вмочується в потрібну фарбу і друкується на основу.
Малювання свічкою або восковою крейдою
Нанести крейдою або свічкою на аркуш паперу і далі працювати акварельними фарбами. На місця, зафарбовані крейдою або свічкою, фарба не буде лягати, з-під неї буде проглядатись колір основи. Подібний ефект можна також отримати при роботі з клеєм.
Живопис на фользі
Це досить специфічний напрям у мистецтві. За основу обирається аркуш фольги золотого кольору. Для того, щоб запобігти скочуванню фарби з глянцевої поверхні, слід додати трохи рідини для миття посуду. Досить часто сюжетом стають пейзажі з безоднею неба і тонкою смужкою берега.
Живопис на склі
Живописна техніка малювання на склі має давні традиції як у професійному так і в народному мистецтві. Художня особливість живопису на склі вражає яскравим колоритом, багатою декоративністю, площинністю зображення. Прозоре скло завжди зберігає легкість і дзвінкість барв, стає ще яскравішим у поєднанні з посрібленою чи позолоченою фольгою.
Для створення вітражу на скло спочатку наносять декоративний кольоровий контур, а потім зображення заповнюється відповідним кольором.
Живопис кавою
Для написання картин замість фарб можна використовувати каву. Щоб отримати екологічно чисту фарбу, слід заварити каву і дати настоятися, не відділяючи від гущі. Далі наносити пензлем на папір. Настій можна використовувати для фарбування тканин, паперу, великодніх яєць і навіть як натуральний барвник для волосся.
Щоб створити палітру кольорів краще брати різну каву, і розчинну, і заварну – кожна з них дає свій унікальний відтінок. Роботу  звичайно ж, можна доповнити кульковою ручкою.
Живопис на вологому папері
По мокрому це один з найцікавіших прийомів, що дозволяє писати прозорими текучими фарбами і від цього образи виходять неначе витканими із випадкових кольорових розводів.
Все просто: аркуш паперу змочується водою і легкими мазками пензлика привносяться потрібні відтінки кольорів. Поки ще не висох перший колір, поряд кладеться другий  і фарби повзуть цікавими напливами. Контролювати процес тим легше чим сухіший папір.
Монотипія
Це різновид графіки виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні, яка не поглинає фарби. Є кілька способів виконання монотипії: картопляна, акварельна та олійна монотипія.
Розрізаною картоплиною ставиться відбиток на папері, картоплина прокручується, створюючи неповторну фактуру. Далі робота допрацьовується пензлем за уявою.
Для створення акварельної монотипії наносяться на скло (або будь-який інший матеріал, який не всмоктує фарбу) різнокольорові смуги або візерунок. Для того, щоб акварель не скочувалась, можна додати трохи миючого засобу. Далі прикладається зверху аркуш паперу і притискається. Зняти зі скла лист і допрацювати віддрукований малюнок пензлем.
 Кляксографія
Робота виконується рідкими фарбами, тушшю, чорнилом. На поверхню аркуша пензлем або піпеткою наноситься пляма, яка обережно роздувається в різні боки. Можна нахиляти аркуш в різні боки, дозволяючись фарбі розтікатись.
Зображення з плями можна зробити дзеркальними, якщо нанести пляму і скласти аркуш навпіл (або скрутити його) і трохи притиснути. Далі — справа уяви. Завдяки кляксографії можна отримати оригінальні зображення дерев, квітів та фантастичних істот.
Живопис без пензля
Сучасний динамічний світ вимагає активних експериментів в галузі мистецтва. молоді митці все частіше відмовляються від звичних матеріалів. Будь-що можна використати для нанесення фарби на поверхню. Пензель давно замінили шматком картону, тканиною, зубною щіткою, долонями. 
Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
Вважаю, що мені теж є з чого порадіти. Адже мої учні неодноразово брали участь в конкурсах та за здобували перемоги, та ці заслуги я, в першу чергу, адресую їм а не собі, а віддачі шукаю у повазі, щирому ставленні, творчій співпраці та взаєморозумінні.


1 коментар: